دبیرستان دخترانه فرزانگان 7 دوره اول
 
  ابلاغ  مدیریت دبیرستان خانم صانعی  
 
 
 
   
 
 
  میثاق نامه دبیران  
 
 

میثاق نامه دبيران

 

اکنون با استعانت از الطاف بیکران الهی مسئولیت خطیر معلمی را برعهده میگیرم،بعنوان عضوی از جامعه معلمان در پیشگاه خداوند متعال که دانای آشکار ونهان است،به قرآن کریم سوگند یاد میکنم،فرزندان ایران عزیز را چون فرزند خود بدانم ومعلمی را رسالتی بزرگ شمارم ،تمام توان خود را در تعلیم و تربیت دانش آموزان به کار گیرم .در دانش آموختن و دانش افزایی وارتقای صلاحیت های حرفه ای کوشا باشم و در نشر علم گرانمایه عمل کنم.

-درسم را با نام و یاد خدا و نعت و منقبت پیامبران و معصومین آغاز می کنم.

-با الگو پذیری از سیره ی پیامبر(ص) به عنوان عضوی  از جامعه ی فرهنگی  همواره خدا را ناظر بر اعمال خویش بدانم و خود را به تقوای الهی آراسته سازم.

- با پیروی و بهره مندی از رهنمودها ی مقام معظم رهبری ، در قلمرو تعلیم و تربیت به عنوان مسلمانی متعهد ، پاسدار  اندیشه های  راستین  و مجاهدت های امام راحل (ره) و خون پاک شهیدان باشم.

-با احترام به حقوق همکاران و فراگیران  زمینه را برای ارتباط صمیمانه و احترام متقابل فراهم آورم.

  - به منظور دانش افزایی ، توسعه و پیشرفت  کشورم ، نهایت توان و مهارت خود را به کار گیرم .

- بر حفظ شأن والای معلّمی همّت گمارم.

 - پایبند به احکام الهی ، قانون اساسی ، مقررات و مصالح نظام مقدس اسلامی باشم .

-در راستای ارتقای سطح علمی خود ، همکاران و فراگیران از هیچ تلاشی از قبیل هم اندیشی در جلسات ، تقویت و شرکت در گروه های درسی و انجمن های علمی و کارگاه های آموزشی فروگذار نباشم

- در استفاده از روش های فعال تدریس ، طرح درس ، ثبت و گزارش فعالیت ها ی کلاسی که سبب برنامه ریزی و زمان بندی فعالیت های ماست ، اهتمام ورزم.

-با آگاهی از مصوبات و قوانین آموزش و پرورش ، سند تحول بنیادین و...، برنامه ریزی های خود را در راستای دستیابی به این اهداف تنظیم نمایم.

  -در ایجاد کانون محبت و مهرورزی نسبت به دانش آموزان گرانقدر که امانت الهی و آینده ساز ایران و انقلاب اسلامی هستند ، کوشا باشم.

 -دانش آموزان را نسبت به اندیشه های انقلاب اسلامی که برگرفته از باورهای ناب اسلام هستند ، آگاه کنم.

 -تدریسی متناسب بااهداف  کلی و جزئی آموزش و پرورش داشته باشم. 

 
   
 
 
  میثاق نامه اولیا  
 
 

میثاق نامه اوليا

 

 

ما اولیای دانش­آموزان دبیرستان فرزانگان 7در مسئولیت خطیر خود برای فرزندانمان درپیشگاه قرآن مجید قسم یاد میکنم که:حافظ دست آوردهای فرهنگی انقلاب اسلامی و آرمان مقدس شهدای عزیز بوده ودر راه ارزشهای الهی برای سعادت و نیک بختی فرزندانمان بکوشیم

- به عنوان ولي دانش آموز با توجه به اهميت دوره متوسطه و شرايط سني قرزندم  متعهد مي گردم   ضمن مهرورزی به ایشان  ،  زمينه هاي آرامش فکري فرزندم را در محيط خانه  فراهم نمايم و همچنين در تعميق باورهاي ديني او کوشا باشم.

-در همه  امور  از سيره ي نبوي تبعيت کنم  و ضمن احترام به خون شهيدان  به مقررات مدرسه پابند باشم

-ضمن تشویق فرزندم به مطالعه ی هدفمند و با برنامه ،زمينه­ی بروز استعداد هاي او را فراهم نمايم.

- ضمن آشنا نمودن فرزندم با سبک زندگي مطلوب او را در ايفاي نقش  خود  ياري نمايم  و فرزندم را شهروندي اميدوار به آينده و مسئوليت پذير تربيت نمايم

-با آگاهی از اهداف آموزش و پرورش و مقررات مدرسه نسبت به دستیابی به این اهداف کوشا باشم.

نوع دوستی و احترام به دیگران را به فرزندانمان آموخته وروحیه پرسشگری ونگاه کنجکاوانه بر آنچه پیرامون وی میگذرد را تقویت نماییم.

 
 
 
   
 
 
  میثاق نامه دانش آموزان  
 
 

ميثاق نامه دانش آموز

 

شاخص  6 ازمحور 1برنامه تعالی مدیریت مدرسه

(تدوین میثاق نامه و پایبندی ذینفعان نسبت به اجرای مفاد آن)

من به عنوان یک دانش­آموز مسلمان ،سوگند یاد میکنم که در زندگی همیشه خدا را ناظر بر اعمال خودبدانم و بر اساس تعالیم آسمانی اسلام ،زندگی نمایم.

-ضمن حفظ  کرامت و ارزشهاي والاي انساني ، پوشش مطلوب و  برازنده نوجوان مسلمان ايراني بر تن نمایم  و از پوشیدن لباس های نامناسب که در آن رعایت سادگی نشده است  خودداري نمايم.

-در جهت حفظ نظم و آرامش کلاس که رهیافتی برای دستیابی به ارتقای سطوح علمی و انضباطی است بکوشم.

- با توجه به درس و انجام تکالیف در جهت کیفیت بخشی به سطح علمی مدرسه گام برمی دارم.

-از آن جا که مدرسه خانه ی دوم ماست ، در حفظ اموال و امکانات مدرسه کوشا باشم.

-نوع برخورد ما با دیگران نشانگر  شخصیت وتربیت خانوادگی  ماست، از این رو با رفتارهای پسندیده ،الگویی برای دوستان و هم کلاسی های خود قرار گیرم.

-با شرکت و همکاری در زمینه های مختلف علمی از قبیل فراخوان ها ، المپیادها، گردهمایی ها، همایش ها ، مسابقات ورزشی و پرورشی موجب افتخار و سربلندی خود و مدرسه خواهم شد.

-نسبت به رعایت بهداشت جسمی و روانی خود و محیط مدرسه می کوشم.

با توجه به نامطلوب بودن بعضی از فضاهای مجازی ، می کوشم دوستانم را از پیامدهای ناگوار آن آگاه سازم.

 

"اي خداي بزرگ ياريم کن تا همواره براين عهد استوار باشم  و پيمان شکن نباشم"

 

 
   
 
 
  بروشور  
 
 
 
 
   
 
 
  بروشور  
 
 
 
   
 
 
  چشم انداز وماموریت   های دبیرستان فرزانگان 7 برای رسیدن به یک مدرسه ی متعالی  
 
 
 
 
برنامه تعالی مدیریت در یک نگاه
برنامه “ تعالی مدیریت مدرسه” سعی دارد با تکیه بر سند تحول بنیادین و نگاهی تعالی بخش، مدرسه محور،مشارکت جو و کیفیت مدار ضمن تمرکز بر فرآیندهای مدیریتی شرایطی را فراهم آورد تا کلیه ی عوامل موثردر مدیریت مدرسه ضمن شناسایی ظرفیت ها و توانایی های داخلی و پیرامونی خود، با اتخاذ رویکرد برنامه محوری نسبت به تعیین اهداف وطراحی برنامهی عملیاتی مدرسه اقدام کند و با نگاهی تیزبین و نقاد به صورت مستمر عملکرد مدرسه خود را نسبت به نقشه ی راه یا برنامه ی عملیاتی و هدف های قصد شده بسنجد. هم چنین به منظور جلوگیری از هر گونه اتلاف فرصت، با تشخیص خطاها و شکاف های عملکردی، راه های بهبود را شناسایی کند و با برنامه ریزی مناسب به اجرای راهکارهای بهبود اقدام نماید تا از این طریق کیفیت مدیریت مدرسه را ارتقا بخشیده و افزایش بهره وری را ممکن سازد.
این برنامه برگرفته از بند 1 از فصل 4(چشم انداز) و بندهای 2 ، 9 و 13 از فصل ششم راهبردهای کلانسند تحول بنیادین آموزش و پرورش می باشد. و به گونه ای طراحی شده است که اولا : تضمین کننده رسیدن به سیمای مدرسه در افق چشم انداز 1404 در سند تحول بنیادین بوده . ثانیاً : قابل اجرا بودن آن در مدارس مختلف با توانایی ها و قابلیت های متفاوت می باشد و ضامن به ثمر رسیدن این برنامه همکاری و تعامل همه جانبه آموزش و پرورش با تمامی عوامل و امکانات و ارگانهایی که در هموار کردن مسیرو اجرای این برنامه موثر هستند، می باشد. در پایان یادآوری می شود برنامه تعالی مدیریت 10 محور( هدف) 46 راهبرد(ملاک) و 146 شاخص دارد و اهداف ذیل را دنبال می کند:
 
  1.  تبدیل شدن مدرسه به مدرسه محیط زیستی .
  2. ایجاد روابط بین الملل با حضور دانش آموزان در برنامه ها و مسابقات  بین المللی.
  3. افزایش  مشارکت در دانش آموزان و شرکت بیشتر  آنان در کارهای گروهی.
  4. افزایش مهارت فنی-عملی دانش آموزان در زمینه های مختلف.
  5. شناسایی استعداد های دانش آموزان در راستای طرح شهاب.
  6. استفاده از توانایی بسیج و سازمانها  و ارگانهای مربوطه در رسیدن به تربیت دینی.
  7. تلاش در افزایش نگاه مسئولانه در بین دانش آموزان  جهت استفاده بهینه از مکان آموزشی  وامکانات آن.
  8. بهره گیری از توانایی اولیا  در مدرسه  و شناسایی نهادها و بهره گیری از آنان .
  9. بهره گیری و مشارکت هر چه بیشتر همکاران و عوامل اجرایی مدرسه در شناخت نقاط قوت و ضعف واحد آموزشی و برنامه ریزی بر اساس آن.